- POSITIVE!

Efter att ha fått 5-6 negativa svar i rad gör det absolut ingenting när man får ett positivt, vilken känsla alltså!
Har nyss skickat ett mail till familjen så får vi se where it leads to :) Av det jag såg på deras profil verkar allting jättebra! 3 barn (0-5 år), 30 minuters promenad till Dublin och dom verkade bara vara så himla gulliga! :) 

Håller tummarna nu!
(Känns som att jag tar ut lyckan i förväg, men jag blev bara så glad över att få ett positivt svar. Förresten, är det såna här inlägg jag ska skriva i min andra blogg?)

Edit: so far so good! Har redan fått svar på mailet jag skickade, och nyss skickade jag ett nytt mail med svar på deras frågor och lite egna frågor jag vill ha svar på. Såsom om jag kommer ha ett eget rum (och vad som ingår i såna fall - TV, tillgång till internet, etc), om jag kan komma i kontakt med au pairen dom har nu, om det finns andra au pairer i deras område, om det finns möjlighet för familj/vänner att bo i huset vid besök och lite såna saker!

Jag är way too excited för att kunna sova, men för att inte se ut som en zombie imorgon ska jag nu göra mitt bästa. God natt!

/ glad_flicka_91

Kommentarer
Postat av: R

jag är så glad för din skull :D

du förtjänare verkligen en supergullig familj and they'll be lucky to have you :D



isomnia här också förresten.

tyvärr inte p.g.a. lycka... men men... jag är iaf glad för din skull!!! :D

2010-03-24 @ 02:14:50
Postat av: Anna

TACK! :D

Om du går in på Au pair world och söker på Niamh Sheeran så kan du läsa deras profil om du vill :) 3 jättesöta pojkar, alla rödhåriga haha! Men ja, jag vet ju inte om dom har kontaktat fler au pairer än mig så vi får se hur det går!



Kan inte sova, men det beror nog mest på att jag sovit större delen av dagen. Fortfarande excited, men inte så jag inte kan sova längre haha.

2010-03-24 @ 03:30:28
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: R

adoreable! :)



jobbigt med mellankillens svåra allergi dock - men kan nog även vara en intressant erfarenhet, det är inte så många som lider av dödliga allergier...

2010-03-24 @ 06:26:03
Postat av: Sanna svarar

Hej Anna!

Jag bor i en liten ort som heter Malahide och ligger ungefär 20 minuter med tåg från Dublin. Jag kom i kontakt med min värdfamilj genom Au Pair Worlds hemsida, det var familjen som kontaktade mig. Vi bestämde allt en dryg månad innan jag åkte tror jag, minns inte exakt.. Jag hade egentligen ingen aning om var jag ville åka, så länge jag kan prata engelska med familjen så spelade det inte så stor roll. Så att jag hamnade på Irland var en ren slump, men något som jag aldrig kommer att ångra! :)

Det som är viktigt att tänka på är att ni kommer överens om så mycket som möjligt INNAN du åker dit. Särskilt vad gäller arbetsuppgifter och lön, vad du förväntas göra. Jag själv tar endast hand om barnen, jag behöver inte tvätta och städa speciellt mycket. Någon enstaka gång hänger jag en tvätt eller dammsuger ett rum typ, men det är väldigt sällan. Dessutom ingår det i vår deal att jag ska sitta barnvakt en kväll i veckan om det behövs, men det sker långt ifrån varje vecka ändå.. För det får jag 110 euro i veckan, vilket jag tycker är en helt okej lön för det arbete jag utför. Om du förväntas göra mer än så tycker jag att du ska kräva högre lön! :)

Det tips jag har till dig är helt enkelt att ta reda på så mycket som möjligt innan du åker, både när det gäller själva arbetet och annat som vilken tid de vill att du ska vara hemma på kvällarna, vad de tycker om att du går ut och festar ibland, om du kan ta dit kompisar/familj att hälsa på osv. Glöm inte att fråga hur mycket ledighet du får, under lov osv.

Annars vet jag inte riktigt vad jag ska berätta.. Stå upp för dig själv och låt dig inte bli överkörd av en bossig familj! Jag har pratat med andra au pairer här i mitt område och vissa vågar inte säga vad de tycker till sina värdfamiljer, medan jag tycker att det är jätteviktigt att säga vad man tycker. Jag har haft några tjafs med min värdmamma och hade inte kunnat ta mig igenom det om jag inte vågat säga emot. Tack vare det har vi en bra och öppen relation och kan vara ärliga med varandra :)

Lycka till! Är det något mer speciellt du vill veta så är det bara att du hör av dig! :)

Kram från Sanna!

2010-03-24 @ 09:55:41
URL: http://everydaysanna.blogg.se/
Postat av: Anna

Jo det med allergierna kommer nog bli jobbigt men jag tror ändå att jag kan klara av det :) Skulle bara vara så otroligt läskigt om nånting faktiskt hände och jag blir tvungen att använda den där sprutan. Tur att jag kommer få utbildning i hur jag ska bära mig åt!

2010-03-24 @ 19:11:00
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Åh, det verkar iallafall gå åt rätt håll och jag hoppas och är rätt säker på att du kommer hitta en riktigt bra familj! och sen får man hoppas att man får möjlighet till att hälsa på! :) <3

2010-03-24 @ 20:18:09
URL: http://romanze.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0