- HJÄLP!

Undrar om jag nån gång kommer kunna se tillbaka på saker och ting utan att känna ånger eller ha skuldkänslor?
Ständigt känner jag "varför gjorde jag så när jag kunde gjort så istället, varför sa jag just det där när jag kunde säga det där istället, varför tog jag inte chansen när jag kunde" - och så vidare i all oändlighet. Trots en helt fantastisk resa till Dublin kan jag inte sluta ångra saker jag sa eller inte sa, gjorde eller inte gjorde.
Varför strulade jag med dom där två killarna? Varför lyckades jag såra den ena av dom? Varför pratade jag inte med den där läskigt söta bartendern, eller killen i receptionen? Varför var jag inte mer social över huvud taget - på vandrarhemmet, på krogen, ute på stan, i affärer? Varför drar jag mig alltid tillbaka?

Hur gör man för att bli kvitt det? Nu och i framtiden vill jag inte blicka tillbaka och ångra en massa saker jag gjort eller sagt. Känns som att jag alltid lyckas klanta till saker och ting, hur jag än bär mig åt!

Jag vill bli kvitt den här otroligt jobbiga känslan av ånger, skam och skuld. Jag vill leva i nuet. Inte älta över saker. Hur gör man..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0