- HALSONT & FAMILJER

Är det inte typiskt att faktiskt bli sjuk efter att ha varit "sjuk" i en vecka från skolan?
Det komiska var att mamma träffade på en av mina lärare förra veckan när hon tränade och drog en vit lögn om att jag hade halsfluss. Vad har jag nu? Inte halsfluss kanske men så djävulskt ont i halsen! Har blivit värre nu ._. Får se hur jag känner imorgon bitti när jag vaknar men just nu känns det som att jag blir hemma och kurerar mig. Försöka i alla fall.

Hela "jag vill tillbaka till Irland nu, nu, NU, helst nyss" börjar lägga sig mer och mer. Helt borta är det inte dock. Men som sagt, jag ska bo där en längre period. På tal om det så har jag ägnat ett par timmar på Au Pair World idag och faktiskt tagit kontakt med några familjer! Några var "på måfå" som inte stämde riktigt överens med vad jag söker (främst när man ska börja jobba, de flesta ville att man skulle börja i maj-juni), så jag har redan fått några nej, tyvärr. Av 19 sända önskningar om att få komma i kontakt med familjen har jag fått 6 negativa svar och 1 positivt svar. Har skickat ett mail till den som svarade positivt så får vi se vad det leder till :) Återstår att se vad resten säger också!
Av dom jag kontaktade nu bodde dom flesta i en förort till Dublin, men det skulle ändå bara ta 10-30 min med buss/tåg att ta sig in till the city centre och det kan jag leva med. Lite längre bort än så spelar väl egentligen inte så stor roll, men det vore kul att hamna så nära Dublin som möjligt. Får se vad jag hittar som sagt.

Nog om det! Ska nog ta ett par Alvedon nu och somna till nån film. Är egentligen lite hungrig men det gör för ont att svälja! Anywho, god natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0