- ÅSKMOLN!

Jag är på så dåligt humör så det finns inte.

Bara för att jag är hemma förväntas jag diska.
Bara för att jag är hemma förväntas jag laga mat.
Bara för att jag är hemma förväntas jag vika tvätt.
Bara för att jag är hemma förväntas jag passa min kusin.

OCH SÅ VIDARE.

Jag vill inte!



"You seemed much... muchier. You have lost your muchiness."
"I have lost my muchiness?"

Från den finfina filmen Alice i Underlandet som vi såg på bio igår.
Mamma kände sig ju "generös" och betalade för min biobiljett (men det slutade med att jag ändå fick betala 60 kr själv.) Sen när vi ska köpa godis/dricka innan filmen börjar blir mamma skitsur när jag frågar om hon kan betala för mig med. Det handlade om 40 kr.
Vissa andra i familjen är just nu på skidsemester i Idre. Har fått allting betalat. Behöver inte betala för nånting själva. Nicklas fick dessutom ett par formpressade sulor att ha i pjäxorna. 600 kr bara sådär. Som kompensation fick Malin nånting annat lika dyrt.

Jag förväntas betala allting själv, "bara för att jag har pengar". Jovars, varenda öre som blir över efter att jag betalat allting går till Irlandsresan. Som jag har betalat helt själv.

Ja juste. Pricken över i:t. Lasse ringde igår eftermiddag och sa att mormor ligger på Norrtälje Lasarett efter att bussen dom åkte med körde ner i diket. Fick hämtas med ambulans.

Jag vill ha LOV. Jag vill inte behöva sköta hela jävla hushållet här hemma, vara barnvakt, tänka på skituppgifter som har med skolan att göra, osv.

Jag vill fly landet just nu...
Först måste jag ta hand om disken. How ironic. Kommer ta typ en timme eftersom varken mamma, Villy eller Viktor har diskat sen jag diskade både i söndags och i måndags. Yay, tre dagars disk väntar på mig nere i köket! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D


DÖ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0