- MITTWOCH

Har jag inte lite ont i magen? Mår jag inte liiite illa?
Just nu går vinterkräksjukan på mammas jobb och det är bara fler och fler som drabbas. Mamma har tack och lov inte drabbats av det (än?), men om hon skulle göra det kommer hela familjen troligtvis drabbas av det. Mamma till mig förut idag: "Drick inte ur den där Lokaflaskan, jag mår lite illa... Jag har halsat ur den där flaskan." Vad hade jag gjort typ en halvtimme tidigare? Druckit nästan en halvliter ur flaskan. Fail.

Äsch, jag mår säkert bara illa av all choklad som jag har ätit idag. Min bror Nicklas fyller nämligen 21 år idag och han älskar choklad! Det blev fransk chokladtårta som Delicato bakat åt oss, chokladbollar, vanliga Ballerina och den nya Ballerina kladdkaka. Behöver jag nämna att jag är mätt eller haha?

Jag fick även veta att min låtsasmorfar varit med om en bilolycka idag på grund av snöovädret och att bilen är helt totalkvaddad! Han var tvungen att väja för en lastbil och körde då in i telefonstolpe. Det är ingen fara med Lasse förutom att han är väldigt chockad, men det är ändå aldrig kul att få reda på nånting sånt. Nu har det brunnit hemma hos dom (dock inget allvarligare där heller) så att brandkåren fick komma, det har varit översvämning i deras källare och nu den här bilkrocken med en totalförstörd bil och en uppskakad Lasse. Nu får oturen gärna sluta innan något allvarligare händer! 

Över till nånting roligare! Fick veta idag att Halmstadsgänget kommer till mormor & Lasse sista helgen i februari! Min mormor fyller nämligen 70 år i februari och dom vill vara 'här' och fira det då (: Eftersom Malin, Nicklas & Benny åker till Idre den helgen kommer dom tyvärr att missa dom, men jag, mamma & Villy ska också dit den helgen ^^ Skojigt! Speciellt eftersom vi inte ses mer än en gång per år (brukar bli två veckor varje sommar) så ska det bli kul att träffas en extra gång. Ser jag verkligen fram emot. På tal om Halmstadsgänget så fick min favvokusin Jocke åka in akut i lördags/söndags till sjukhuset på grund av magont. Det var blindtarmen som spökade så det blev operation men nu är han hemma igen och mår mycket bättre (:


Dagens konstaterande: Idominsalva uträttar underverk för nariga/torra läppar! Hur lite jag än vill erkänna det så är det faktiskt sant. Alla här hemma kallar mig för fjortis nu *cut* ):

Nej, om man skulle ta och sova nu kanske. Jag tvivlar starkt på att bussen går imorgon så det blir till att åka med Benny till skolan! Det suger att jag måste vara där redan halv åtta, men då kan jag passa på att äta frukost i skolan ^^



Time has been replaced by a countdown; 46/216 days left to go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0