- 100111

Benny är snel_hest_65 och har köpt ett nytt batteri till min bärbara dator! Han fixade och trixade med den hela dan i lördags (jag trodde att den var beyond repair), men nu startar den faktiskt! :D Förhoppningsvis blir det bättre med batteriet nu också så inom en snar framtid har jag nog tillbaka min dator igen <3


"Bhí cónaí ar mhuintir Dursley in uimhir a ceathair Privet Drive, agus é le maíomh acu go raibh siad an-normálta go deo, agus iad breá sáste de."

Det där, mina vänner, är första meningen ur första Harry Potter-boken som jag köpte på irländska idag! Hur nice? Haha. Jag har ju fått för mig att jag ska gå en irländsk kurs när jag flyttar till Irland (istället för att ta en kurs i engelska som dom flesta au pair:er gör), men jag vettefan vad jag har gett mig in på. It makes absolutely no sense at all! Nåja, jag ska give it a try i alla fall när jag kommer dit. Hur nice vore det inte åh bah "jag har läst HP1 på irländska bitch" ;) Hehe. Jag har ju rätt lätt för språk bara jag anstränger mig från börjar och inte lollar runt, så lite bör jag lära mig i alla fall (:

Jag är så jäkla pepp på Irland just nu! :D På torsdag är det bara 2 månader kvar tills jag och Bob åker, sjukt!





Time has been replaced by a countdown; 62/232 days left to go.

Kommentarer
Postat av: R

I bet you this didn't make sense either, before your learnt English...



Somnade 14.00

Vaknade 20.00

Fan i helvetes alla jävlar.

2010-01-11 @ 19:59:03
Postat av: Anna

Nej men engelska hör och ser man ju varenda dag, och har gjort ända sedan man var liten. Det är i alla fall bekant till skillnad mot irländska, som jag inte hört nån prata eller nånting förut haha :P



Fail. Ställer du inte klockan?! :P Jag har lyckats hålla mig vaken faktiskt :D

2010-01-11 @ 20:19:57
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: Anonym

förvisso



ställde klockan. ignorerade klockan. :P

2010-01-11 @ 20:45:09
Postat av: Anonym

förvisso



ställde klockan. ignorerade klockan. :P

2010-01-11 @ 20:46:53
Postat av: Veronica

Sv: Haha! Det är nog mitt eget fel att du inte vet. Jag har nog inte varit tillräckligt tydlig xD Jag flyttar till Tyskland :D

2010-01-11 @ 21:48:27
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: Ida [ i d a b a r c k . b l o g g . s e ]

spana gärna in min blogg för att få lite idéer ifrån min nya kategori "dagens tips" :) ta hand om dig.<3

2010-01-12 @ 18:47:47
URL: http://idabarck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0