- INKÖP: INGREDIENSER TILL MUFFINSEN

Jag, mamma & Malin åkte iväg en sväng till Citygross för att handla det jag behöver till imorgon. Ska som sagt baka ca 50 muffins och då är det en hel del man behöver! Dom muffinsen jag ska baka är:

Banan- & kola
Choklad & jordnötssmör
Citron
Mintchoklad
Pistage


Till det fick jag handla ingredienser för nästan 400kr! Exklusive ägg, mjölk, mjöl, bakpulver, kakao, sirap, grön karamellfärg, pepparmintsolja, samt muffinsformar. Då hade det blivit betydligt dyrare, så det var tur att vi hade det hemma. Det jag köpte var:
Bananer
Chokladlöv (dekoration)
Citroner
Dekorationsglasyr
Florsocker
Jordnötssmör
Kondenserad mjölk
Ljusbrunt socker
Marsipan: grön (päron), rosa (jordgubb)
Mintkrokant
Philadelphiaost à ½kg
Pistagenötter
Smör à 1kg
Strössel
Vaniljsocker

Det är kul att baka men jag har som mest gjort 15-20 muffins som mest (i en sats), så detta kommer verkligen bli en utmaning! Kommer försöka ta bilder och lägga upp recepten, men det kommer också komma efter helgen nån gång! Ska ju som sagt åka till mormor & Lasse på fredag efter skolan och kommer inte hem förrän på söndag igen. Busy busy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0