- MOST PLAYED

När vi gick ut när vi var på Irland blev det oftast till puben The Quays eller Temple Bar. Vissa dagar var det live music (så otroligt mysigt!) eller så var det bara vanliga skivor. Det var sån otrolig stämning i hela puben när vissa låtar spelades, alla sjöng med och var glada, ingen sur min nånstans. Alla var sociala mot alla, trots att man var med "sitt gäng". Lite skillnad mot att gå ut här i Sverige...

Dom mest spelade låtarna var nog:

Galway girl
The wild rover
Whiskey in the jar
If I ever leave this world alive
Mustang Sally
Who the fuck is Alice?


Har inte tid att lägga in alla låtar nu, fixar det nån annan gång! Ska nämligen över till en granne nu som fyller år, och vad jag har hört så finns det en hel platta Guinness där ;) Sweet! Guinness är nog min favoritdricka, det är så otroligt gott! Trots att jag drack det 4 kvällar i rad på Irland har jag inte tröttnat och fått nog av det. Åh vad jag längtar tills jag flyttar dit!!!

Sharon Shannon & Steve Earle - Galway girl

Kommentarer
Postat av: Sarah Stacy Moatamid

Åh, mumsig header :)

2010-04-10 @ 17:30:13
URL: http://zsarahs.blogg.se/
Postat av: Shiko

Var med och tävla hos mig om 500kr i Presentkoort+En hemlig present.

Om du tycker att det låter intressant så kika in min blogg och läs tävlings reglerna.



/Kram. ^^

2010-04-10 @ 19:49:10
URL: http://shikos.blogg.se/
Postat av: Victoria

Just nu har jag en tävling på min blogg där du kan vinna ett tecknat porträtt av dig själv :)

Låter det intressant? Då är det bara att surfa in på min blogg och läsa "tävlingsreglerna"!



Ha en fortsätt trevlig kväll! :D Kram, kram!



Ps. snygg bakgrund!!

2010-04-10 @ 20:42:21
URL: http://stillbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0