- HUR SKA JAG LÖSA DETTA?

Jag vet inte hur jag ska göra.

Jag har varit så inställd på att hamna i Co. Dublin när jag ska jobba som au pair, alltså typ ~10-20 minuter från the city centre. Men om jag istället hittar en bra familj som inte bor i Dublin, vill jag ge upp det då? Just nu pratar jag med en familj som bor i Co. Kildare vilket ligger cirka 40 minuter utanför Dublin, vilket kan jämföras med så som jag bor nu - buss + pendeltåg till Centralen tar ungefär lika lång tid. Men, tåg från Stockholm till Uppsala tar också 40 min...

Kommer jag bli uttråkad av att bo där? Hur dyrt kommer det bli att pendla mellan K och D egentligen? Hur lätt har jag att ta mig hem på sena kvällar, är det som här att bussarna slutar gå klockan 9 på kvällen? Åh, jag vet verkligen inte!

Verkar som att man bara kan få det ena - antingen en bra familj som bor "på landet", eller en familj som bor väldigt bra till men som inte verkar vara lika bra.

Jag vill hamna hos en awesome familj som bor i Dublin. End of story, the end.

Kommentarer
Postat av: Sanna svarar

Åh vad kul att du har ansökt till min familj! :) Hon har dock blivit blockad från sidan för att hon skrev ut min bloggadress (men har överklagat, så hon kommer nog vara tillbaka på nolltid), hehe. Så om du inte får nåt svar inom den närmsta tiden så beror det nog på det.

Jag hoppas att det framgår på min blogg att jag är väldigt nöjd med familjen :) Och med tanke på att du vill bo nära Dublin så tror jag att du skulle trivas här med. Visst, man måste ta buss eller tåg in till city centre, men de går ofta och på helgerna går det nattbussar varje halvtimme fram till 4:00. Hoppas du hittar rätt ;)

2010-04-27 @ 21:10:09
URL: http://everydaysanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0