- IT'S DRIVING ME NUTS!

Det här med bloggar alltså... Jag blir galen!
Man går in på senast skrivna inläggen eller senaste kommenterade inläggen som brukar visas på blogg.se's startsida för att se om någon blogg verkar intressant och värd att läsa. Bland kommentarerna kan man läsa kommentarer i stil med;

"Hej! Vilken fin blogg du har! Ska vi följa varandra via bloglovin'? Kraaaaam!"
"Hej! Vilken fin header du har! Om du följer mig via bloglovin' så följer jag din blogg där med. Ha det så bra!"
"Hej! Jag skriver om blablabla för att blablabla. Kika in på min blogg om det verkar intressant. Kram!"
"Hej, hoppas att du har haft en bra dag. Kram!"
"Hej, gå in på min blogg för att hjälpa mig med en jätteviktig sak under inlägget ****!"

Det lustiga är att det är samma person som sitter och kopierar in samma kommentar i alla dom där inläggen. Utan att läsa någonting i bloggen. Utan att ägna ett ögonkast åt hur headern/designen faktiskt ser ut. Utan att ägna någon av sin "dyrbara" tid för att verkligen se vad bloggen handlar om. Folk som "hoppas" att man har haft en bra dag utan att läsa inlägget man kommenterat - där det i vissa fall står vilken skitdag man haft hittills rent ut sagt.

Jag tål det inte. När jag börjar läsa och följa en blogg gör jag det för att bloggen tilltalar mig på något vis - inte för att en person läser min blogg i gengäld för att jag följer just den bloggen. Jag vill inte "tvinga någon/bli tvingad" att läsa någon blogg, vad är poängen med det? Waow, jag får ett par extra läsare, men ingen läser den med genuint intresse - då kan det lika gärna vara.

Och, om man kommenterar ett inlägg som faktiskt har med saken att göra är det större chans att bloggaren och andra läsare går in på sin egen blogg. Jag gör det i alla fall. Om någon kommenterar i min blogg med någonting vettigt så går jag, nästan, alltid in på bloggen som den som kommenterade angav som URL, för att se om jag hittar en till bra/rolig/mysig/whatever blogg att följa.

Ett litet tips bara för jag börjar själv verkligen tröttna på sådana kommentarer...

Kommentarer
Postat av: Anna

Är det 9.45 vi börjar? Du kan ringa strax innan åtta typ. Jag kommer till skolan strax innan nio, kommer du också tidigare?

2009-09-20 @ 19:26:30
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: R

juste'... självklart, jag kommer klockan 09.00

min hållplats? :)

2009-09-20 @ 19:32:21
Postat av: Anna

Din hållplats it is (yyy)

Det var inte meningen att jag skulle svara på kommentaren i detta inlägget först, oups :P

2009-09-20 @ 19:39:59
URL: http://akatalektisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0