- ÖVNING GER FÄRDIGHET

Inlägg nummer 400 nu! (:

Ledig från skolan idag, men fick ändå inte nånting vettigt gjort under hela dagen. Tänkte baka blåbärsmuffins (med blåbär från vår egna blåbärsbuske på tomten!) men jag glömde bort det haha. Får bli en annan dag helt enkelt ^^

Idag fick jag stå för matlagningen här hemma då mamma ringde och bad mig göra det, eftersom ingen annan gjorde det. Jag måste verkligen bli bättre på att laga mat själv haha! Ringde säkert 5 gånger till henne igen.
- Hur mycket potatis ska jag koka?
- Hur många ägg ska jag koka? Hur länge ska dom koka?
- Hur tillagar man fisken?
- Hur gör man bechamelsås? (sp?) Say what?
(Det slutade med att hon fick göra den haha!)

Und so weiter, und so weiter... Det går bra att laga mat om jag har ett recept på exakt hur jag ska göra och hur mycket jag ska göra, annars är jag helt handikappad i köket. Men övning ger färdighet!

Sen har inte så mycket mer hänt. Försökte plinka lite på gitarren utan större framgång, men återigen - övning ger färdighet (:
Hörs senare, chao!




Time has been replaced by a countdown; 349 days left to go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0