- JAG KOMMER ATT DRÖMMA OM SVAMP INATT

Hallå där, köp blåbär svamp! Eh... hehehehehe!
Idag, mina kära vänner, gick jag upp klockan åtta. På morgonen. På en lördag. Ehm, jag vet inte vad som hände haha. Alla (jag, mamma, Malin, Villy, mormor & Lasse) var uppe klockan åtta, och då var jag den som gick upp sist. Lär bli samma visa imorn igen för jag lär slockna rätt tidigt alltså haha.

Så, vad har vi haft för oss idag? Efter en stadig frukost gick vi ut i skogen för att plocka svamp. På en timme fick vi väl ihop 8-10 kg, och sen var korgarna & hinkarna fulla. Jag & Villy kick ass på att plocka svamp tillsammans - vi två plockade lika mycket som dom övriga fyra gjorde tillsammans! ;) Sen åkte vi till ett annat ställe och plockade lite blåbär och lingon, snabbt och enkelt (:
Hem en sväng, rensa blåbär/lingon, lägga ut all svamp för "torkning", lunch - och sen åkte vi och plockade ännu mera svamp haha, fast denna gången på ett annat ställe. Vi fick ihop lika mycket svamp då, alltså på ett ungefär 8-10 kg - så idag har vi alltså plockat mellan 15 och 20 kg svamp!

Det är alltså höstkantareller, eller trattkantareller som dom egentligen heter, som vi har plockat. Sen finns det på vissa ställen kvar lite vanliga gula kantareller som vi har fått med också (:

Nu ropar dom på mig att vi ska spela kort, så jag får väl bege mig. Gissa vad som står på agendan imorgon då? Jag och Villy ska plocka svamp medans dom andra ska plocka bär haha.
Got to go, ciao!





Time has been replaced by a countdown; 354 days left to go.

Kommentarer
Postat av: R

asså det är verkligen MAKALÖST!

jag blir glad om jag hittar typ 10st kantareller

2009-09-12 @ 22:07:35
Postat av: Anonym

I know! Nu har vi lagt det som vi plockade i små kompostpåsar, 11 st blev det och dom väger ~1,5kg styck, vilket blir 16,5 kg svamp haha! Sen så har vi plockat säkert 10 kg till idag (:

Som jag skrev på bdb så kan du få om du vill ha? :D Kan ta med mig en sån påse på måndag i såna fall, just let me know ^^

2009-09-13 @ 12:47:39
Postat av: R

asså OMG, det är KLART jag vill :D:D:D:D



förresten vaknade jag med ett RYCK vid typ 4-tiden imorse och bah "SHIT, JAG GLÖMDE GÖRA COUNTDOWN NÄR JAG GÄSTBLOGGADE HOS ANNA!!!!!!!!"

i typ 3sek hade jag värsta panikkänslan o bah "oh shit oh shit oh shit oh shit" och sen bah...

"eh...WTF is wrong with me?"

:P

2009-09-13 @ 15:28:58
Postat av: Anna

Update: 18 påsar x 1,5 kg ---> 27 kg svamp! Helt galet.

Okej :D "Räcker" det med en påse eller ska jag undvara två till dig haha? Det är alltså höstkantareller, inte vanliga gula kantareller.



Wtf xD Världen går under!

2009-09-13 @ 16:46:20
Postat av: R

en påse räcker bra tack :D

mamma sa att höstkantareller var lika goda som "vanliga" kantareller dock :)

2009-09-13 @ 19:09:22
Postat av: Anna

Nu får du två påsar, jag har lagt undan det till dig :P (läs: vi orkar inte rensa mer, haha!)

Ja alltså dom är ju också goda, men jag tycker ändå om dom "vanliga" mer (:

2009-09-13 @ 22:41:20
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: R

haha tack... även om godheten var på tveksamma grunder :P

okej, jag får la ta mig en macka och prova



...ursäkta det där jävla 'la' - jag har gått och blivit göteborgare idag. svininfluensa månne?

2009-09-13 @ 23:09:32
Postat av: Anna

Haha nej men faktiskt, vi är bara tre personer här hemma som äter svamp och vi kan omöjligen äta upp alltihop xD Vi har redan gett bort ~6 kg, och så får du 2-3kg vad det nu blir, och sen ska mamma ta med sig lite till jobbet - och vi har ändå huuuur mycket som helst kvar!



Jag kommer på mig själv med att också säga 'la' ibland haha, men det är faktiskt Villys fel, inte svininfluensans ;)

2009-09-13 @ 23:20:03
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: martina

fin blogg

2009-09-16 @ 21:48:27
URL: http://modemartinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0