- BLÅBÄRSMUFFINS

Fick äntligen baka mina muffins idag haha! Blev dock inte så nöjd med dom, i alla fall inte utseendemässigt. Vanligtvis så brukar jag grädda muffinsen i min muffinsplåt, men nu blev det fler än 12 muffins så jag var tvungen att sätta dom direkt på en vanlig långpanna. Vad händer? Jo, dom förlorar formen, "flyter ut" och blir platta istället för höga och fluffiga som dom ska bli. Suck. Goda vart dom i alla fall!
Plockade blåbär från våran blåbärsbuske på tomten, snacka om att det finns mycket på den nu! Var till och med tvungen att fota.

Innan gräddning (muffinsplåten i bakgrunden - en plåt med hål i som man sätter formarna)


Innan gräddning (muffinsplåten i bakgrunden - en plåt med hål i som man sätter formarna)


Receptet jag använde mig av, tryckt på en kökshandduk ^^
Jag använde 3 dl blåbär istället för 2 dl. + några extra blåbär på varje muffin


Färdiggräddade


En liten del av blåbärsbusken


Bara man lyfte en sån där liten gren kom det fram ofantligt mycket blåbär!


Kommentarer
Postat av: R

du råkar inte ha ngr kilo blåbärsmuffins ni behöver avlastning från? ...för jag ställer upp i så fall. :P

2009-09-26 @ 19:48:27
Postat av: Anna

Nja inte direkt haha :P Men dom är jättelätta att baka! (: Om du känner dig manad vill säga haha.

2009-09-26 @ 22:56:47
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: R

fan :P



men hur mår du? ska du till skolan imorgon?

om ja; när ska jag ringa? när ska vi mötas?



nu: biologi

2009-09-27 @ 09:33:48
Postat av: Anna

:P



Jag bör komma, ja. Är fortfarande inte frisk, men vi har ett biologiprov att plugga till också!

9.45 börjar vi va? Strax innan 8 kan du ringa. Din hållplats klockan 9? (:

2009-09-27 @ 12:53:26
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: R

mycket heroiskt av dig... :P

ringer kl.08 och vi ses vid min buss kl.09 :)

2009-09-27 @ 13:01:01
Postat av: Anna

Haha I know :P

Okej (:

2009-09-27 @ 14:25:53
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: anna

det där är inte blåbär....

2009-10-01 @ 15:11:48
Postat av: The T<3

åh, gud! Dom såg ju skitmummsiga ut 8D

+ jag vill också ha en blåbärsbuske i trädgården! haha, trodde ja inte att man kunde ha x'D

2009-10-01 @ 21:35:00
URL: http://tajjz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0