- SPISHANDDUKAR

Japp, mammas och mitt nya lilla projekt. Dom är så otroligt praktiska! Istället för att hänga vanliga kökshanddukar (som alltid åker ner på golvet) över spishandtaget så har man istället dom här handdukarna. Det var alltså det vi skulle ha tyg, handdukar och knappar till ;)
Bör tilläggas att det är första gången som vi syr såna här, tidigare har vi bara sett på när mormor har sytt dom och det är ifrån henne vi har fått tygmallen. Dessutom är det en skitsymaskin från Ikea som vi har, så jag är otroligt förvånad över hur bra resultatet blev.
Det kostar nästan ingenting heller! Handduken vi har använt oss av kostade 5kr på Ikea, och den har vi alltså delat i två. Tyget kostade 25kr/metern och det är ju inte alls mycket man använder till en handduk. Nu första gången tog vi det billigaste vi köpte ifall det skulle gå åt helvete hehe.

Resultatet!
Min till vänster, mammas till höger




Det svåraste att sy var knapphålet. Vet inte hur många gånger jag försökte på en liten tygbit innan jag var modig nog att sy knapphålet i mammas tyg. Vi hade bara en stor knapp hemma så jag väntade med att sy mitt.

Jag vet många som kommer få spishanddukar i julklapp hoho! ;)
Ciao!

(& ja River, ring klockan 8 - klockan 9 nio möts vi vid din buss.)

Kommentarer
Postat av: R

haha smart :)

ja, inte för att jag någonsin hört talas om ngn som hänger dom på SPISEN (wtf gjorde ni det för?! :P) men nevertheless: smart!



perfecto!

2009-10-19 @ 06:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0