- CHOKLADFESTIVALEN

Idag var jag, mamma, Malin, Villy & Viktor på Chokladfestivalen på Nordiska museet här i Stockholm (:
Har aldrig sett så mycket choklad samlat på ett och samma ställe - i tidningen stod det att det fanns sex ton choklad där! Helt sinnessjukt. Mycket folk var det också. Vi kom dit nästan precis när det öppnade men efter att ha gått runt i en timme var det helt smockat med folk.
Det blev många smakprover kan jag lova ;)

Översikt (ja, jag vet att bilden är åt fel håll men det går inte att ändra!)
Längs alla kanter av salen finns det alltså choklad från olika företag


Jag köpte en Anthon Berg-påse


... med olika sorters choklad


Chokladpraliner från PralinHuset med bland annat Baileys, Noisette, chili, kardemumma, nougat, jordgubb, tiramiso (sp?)


Och te från Kusmi Tea med smakerna Cinnamon och
Spicy Chocolate
Om dom inte hade vart så himla dyra hade jag kunnat köpa allihopa, dom luktade helt gudomligt!




Det är öppet imorgon med och jag kan verkligen rekommendera att ni ska gå dit! Men, se till att vara där tidigt i såna fall. Klockan 10 öppnar dom (:
Inträdespriser; 0-6 år - gratis
                     7-18 år - 50 kr
                     19 år och uppåt - 100 kr

Kommentarer
Postat av: Malin

åh, teet skulle jag inte tacka nej till :*

dock; 6 TON CHOKLAD? fy satan vad det måste ha luktat därinne ._.



svar; jadu, vad handlar den om? den handlar om ett ungt par som är med om en bilolycka och så fortsätter dom som vanligt, tills dom upptäckter att de dog i olyckan och så sker det saker hit & dit. du borde se den om du gillar tim burton :* den är sådär underbart konstig & knepig!

2009-10-10 @ 17:25:38
URL: http://hallonte.blogg.se/
Postat av: ROSIE

herregud va gott...

2009-10-10 @ 20:06:02
URL: http://tjugominuter.blogg.se/
Postat av: Sanna ;);)

Heej ;) vad fin blogg du har ! :)

2009-10-10 @ 21:02:59
URL: http://sannatorgerssson.blogg.se/
Postat av: Weronica - Med Livet Som Insats

Tur att inte jag var där.. jag är ju shoppaholic när det gäller godis ;D hihi

2009-10-11 @ 01:09:30
URL: http://weris.blogg.se/
Postat av: Carro

Hej, allt bra med dig idag?

2009-10-11 @ 14:43:38
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: R

jag ringer dig klockan 08.00 om du inte sms:ar



är det 09.00 eller 09.15 du kommer imorgon?

...någon gång ska jag lära mig utantill lol... lol på att jag skrev lol... det var sarkastiskt

2009-10-11 @ 19:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0