- HELT SJUKT...

Idag i väntan på bussen satt jag och bläddrade lite i Metro (eller om det var Stockholm City, kommer inte ihåg), och fick syn på den här artikeln. Den handlar om en liten flicka11 år som precis blivit en nybliven mamma, och som i all hast fick gifta sig med sin nuvarande make som är 19 år.
Alltså fattar ni - elva år! Jag förstår verkligen inte. Jag vet att det skiljer sig från person till person när man är redo att göra "det", men jag håller inte med om att man är redo vid elva års ålder.

"– Det känns konstigt att vara mamma och ha en bebis. Nyss lekte jag med leksaker, men hon är min nya leksak, säger Kordeza till brittiska tidningen News of the World."

Grattis flicka lilla att du ser på ditt lilla spädbarn som en freakin' leksak.


"I hennes hemstad Sliven i Bulgarien gifter sig flickorna tidigt och 13-åriga mammor är ingen ovanlighet. Men Kordeza är den yngsta flickan som fött barn i staden."

Jag kan inte ens förstå att det kan vara tillåtet. Giftermål vid 11 och 13 års ålder? Mamma vid 11 och 13 års ålder?


// UPPRÖRD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0