- AH, "LJUVA" SL...

När ska SL sluta krångla? När ska bussar sluta gå sönder, köra ner i diket, fastna, inte åka på grund av halka, passa tidtabeller, inte missa några hållplatser, ha AC på sommaren och inte på vintern, ha värme på vintern och inte på sommaren..? Listan kan bli lång. Jag blir så trött.


Scenario som inträffade imorse:

Jag står som vanligt och väntar på min buss. Klockan blir 09:52 då bussen "SKA" komma, vilket den inte gör. Jag väntar några minuter till, ingen buss kommer. En Swebus-bil åker förbi där jag står och väntar, tänkte inte mer på det. Nån minut senare ringer Alexandra (som skulle ta samma buss som mig) och säger att bussen står vid hållplatsen längst inne i Gladö, och tydligen så har bussen gått sönder. Suck suck suck. Hon säger att det nu ska åka en personbil (Swebus-bilen som jag såg, Alex satt i bilen) och skjutsa alla som egentligen skulle tagit bussen. Eh, grattis SL? En personbil, med 4 lediga platser, ska ersätta en hel busslinje...? Nåja. Hon sa att bilen snart skulle åka tillbaka till Gladö efter att ha lämnat av personer i Balingsnäs - bussen går till Huddinge station egentligen, så dom kör inte ens hela linjen. Starkt jobbat. Precis då åker det förbi en man som jag snackat med ett par gånger och frågar om jag ville ha skjuts in till centrum för han sa, som Alex, att bussen hade gått sönder. Han nämnde dessutom att det hade kommit en till buss som skulle hjälpa den andra bussen och antagligen köra som vanligt om bussen inte fungerade. Vad hände med den bussen då tror ni? Den fastnade/körde ner i diket. Suck suck suck igen! Jag tackar i alla fall ja till skjuts för att: 1) inte komma minst en halvtimme för sent till skolan, 2) inte komma iväg till skolan alls, 3) hoppas att Swebus-bilen åkte tillbaka i onödan för att ingen skulle med "bussen". Hehe. 

Jag blir så otroligt trött på SL. Det är ALLTID något krångel precis hela tiden! Jag förstår verkligen inte hur dom lyckas. Jag kom i alla fall till skolan bara ett par minuter för sent som tur var. Och ja, jag vet att bussar/bilar/tåg kan gå sönder, MEN det drabbar alltid oss som bor i Gladö och åker med 709:an. Alltid.

/ SUCK





Time has been replaced by a countdown; 109/279 days left to go.

Kommentarer
Postat av: R

hahaha... asså, förlåt, jag fattar att det måste SUGA, men hahahaha, helt fantastsikt att den andra bussen körde ner i dikte XD

vad är oddsen liksom?!

2009-11-25 @ 19:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0