- TYSKA

Ovärd dag i skolan idag, hade bara en lektion - tyska. Till en början så var jag ensam haha. Sen kom det en efter 10 min, och en till efter en halvtimme. Läraren var inte så glad haha! Men desto mer godis blev det ju till oss mehehe ;D
Hur som haver, jag fick reda på vad jag fick på kursproven!

Hören 18/18
Lesen 15,5/20
Schreiben MVG
Sprechen VG/MVG

Trodde inte att det gick så bra, det kändes verkligen inte som det. Men det är väl bara att tacka och ta emot. Tyskan är ju faktiskt den enda kursen som jag riktigt ansträngt mig i och resultaten visar därefter. Lånade hem läroboken också så att jag kan hålla igång lite under sommaren, man glömmer ju så lätt och jag ska ju fortsätta med steg 2 också.
På tal om prov, hur gick matteprovet idag, R? (:

Åkte hem efter det och sov i några timmar. Fick sen ett ryck och började städa och röja lite här hemma, och ta hand om disken. Sen har jag fortsatt att sticka lite. Och ja, det var väl min dag i stora drag.

Fick för övrigt en liter gratis smoothie igår, såna spontana saker får gärna ske lite oftare! God var den också (:
Imorgon är jag ledig från skolan men jag har ändå sjukt mycket att göra så det får bli en pluggdag. Fan om jag inte får G i biologin alltså. -.-

Nu ska jag läsa lite biologilappar och sedan ge mig på ett försök att sova.
Hoppas att ni har haft en bra dag, ciao! (:

Kommentarer
Postat av: River

Bra jobbat med tyskan!!

Jag vet att det är en cliché men: Du kan när du vill! så om du bara vill lite med biologin ska det nog gå vägen!

(har du hört av trolle?)



Tackar som frågar, jag tror det gick bra :)

d.v.s jag tror det finns en ok chans att jag fick VG men, tyvärr, kommer jag inte bli direkt chockad om jag inte får det :/

(damn you, matte)



GOD?!?!?!

den var frickin' gudomlig!



appropå biologin: skippa inte det där med att gå igenom ekosystemen. det kommer säkert krävas någon timmes arbete men jag rekommenderar verkligen verkligen verkligen att du gör det.

2009-05-28 @ 23:47:34
Postat av: Anna

Tack! Mja, men det är ju som sagt den enda kursen jag ansträngt mig i, och faktiskt förstår allting också haha.

Nej Trolle har inte svarat på nåt av dom, vadå, tre mailen vi skickade? Så jag vet inte, ska jag skicka ännu ett? Måste ju ha lite tid att göra uppgiften också liksom. -.-



Ah okej, men om inte annat så kan du ju "bara" göra en prövning sen och höja (yyy)



Okej, gudomlig då. Men den var rätt lik chiquitas smoothie tyckte jag.



Hade tänkt göra det idag, jag vill faktiskt verkligen verkligen verkligen slippa få ännu ett ig.

2009-05-29 @ 00:12:51
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: R

herregud, han gör mig så förbannad

vänta till imorgon kväll tycker jag



jo jo... men då har man glömt så mkt :/

äsch, jag hoppas på det bästa tills vidare så får jag se sen :)



jag förstår det; som sagt ska jag ju läsa kapitlet i helgen så vi får ta lite tid att öva på måndag och tisdag (y)

2009-05-29 @ 01:10:25
Postat av: A

mig med!

...mm, det låter som en bra idée. sen mailar jag honom igen.



haha rätt inställning =)

hoppas det går bra *håller tummarna*



jättebra! tack! jag ska öva jättejätte mycket på lapparna och ekosystemen, så det ska nog gå vägen!!



/anna



p.s. förlåt att jag är så USEL på att svara på din underbara kommentarer!

2009-05-30 @ 18:27:47
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: Anna

No shit?

Jag mailade honom i fredags. Om jag har fått nå svar? NEJ!!!1one! Alltså gaaah. Och btw, du vet när jag hade det där samtalet med lärarna och rektorn och det där? Det gick ju lite halvdant i biologin då med, och jag "fick i uppgift" att gå och ta reda på vad jag skulle göra för att hålla mig på G. Kan du komma ihåg att han ens tog upp det här med provet och den dumma Kvarsjön-labben? Ja, mötet var efter det. När jag gick och fråga efter det då, hur kan han nu komma och säga att jag måste göra det här och det här och det här för att få G, när jag gjorde det förut och han inte yttrade ett ord om det? JAG BLIR SÅ FREAKIN' ARG!



Mjo, men vi får hoppas på det bästa som sagt (:



Okej goodie (yyy) Jag är inte helt klar med ekosystem-saken men lapparna har jag övat på.



/ Anna, upptagenflicka91medendatorsomsmälleravivärmen

2009-05-31 @ 19:50:17
URL: http://akatalektisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0