- LÄRARE SOM LJUGER

Varför inte bara säga som det är på en gång? Jag skickade ett mail till min biologilärare i fredags om att jag inte fått min extra ekologiuppgift/uppsats som jag dels måste skriva för att få G i slutbetyg.
Jag fick tillbaka detta svaret för en stund sedan;

Hej Anna!
Vad konstigt, skickade dig uppgiften i fredags eftermiddag, det verkar inte kommit fram.
Du får den imorgon på lektionen, för jag har uppgiften på skolans dator.
Ledsen för det!

Mvh!
/T


Hur många gånger skyller inte elever på att man skickat en uppgift och den "inte har kommit fram", när man inte har gjort uppgiften eller inte är helt klar? Det är väl ändå den vanligaste ursäkten som man brukar säga. Och visst, det kan hända att ett mail inte kommer fram, men hur troligt är det att det ska hända egentligen? I princip aldrig.
Och "jag har den på skolans dator"; han kunde ju uppenbarligen logga in på sin "skolmail", alltså borde uppgiften i så fall funnits kvar i skickat-mappen, om det nu är så som han säger.
... vilket jag tvivlar på till tusen! Gaaargh!
Ja, jag blir arg på människan. Mitt slutbetyg i biologi hänger dels på den här uppgiften, och så skiter han i att göra och skicka den, trots dom 4 mailen jag skickat till honom.
Nej, fy. Läs min senaste kommentar till det förra inlägget för ännu en anledning att vara sur på honom.

Men å andra sidan, får han in uppgiften sent för att jag kanske inte hinner göra den (jag har ett prov att plugga till också) så kan ju betygen ändras som tur är, efter att betygen satts vill säga. Vilket dom gör på torsdag. Suck.

Nåja.
Men det är väl ingen nyhet att lärare är sadister som försöker spela "Gud"?

Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0