- BEBISAR *_*

Dagen började tidigt för att vara jag, var uppe redan strax efter nio. Tänkte att gud så skönt, nu har jag lång tid på mig innan vi åker för mamma sa att vi skulle åka mellan tio och tolv nån gång. Icke sa Nicke. Det blev en jävla brådska och vi var iväg redan strax efter tio. (Jag trodde vi skulle åka närmare 11-12 slaget.)

Vi åkte först till morfar och Lola, där det bjöds på fika och vi satt och snacka lite.
Sedan lämnade vi dom för att åka vidare till min moster Helena, hennes sambo Knut och deras lilla dotter Julia, min kusinvitamin, som föddes 20 mars om jag inte minns helt fel. SÅ SÖT! *_* Hon låg på min mage och sov det lilla livet, helt bedårande gullig och mjuk. Så himla glad för Helenas skull att hon äntligen fick barn, efter flertalet missfall, det riktigt strålade om henne och man kunde ju inte göra annat än att bli otroligt glad för hennes skull.

Vidare till min kusin Jessica och hennes make Mats och deras son Loke som föddes 24 februari. Han såg ut som ett riktigt litet bustroll redan nu! Ett väldigt sött sådant. Loke är alltså mitt, eh... kusinbarn. När jag sedan får barn så blir mitt barn syssling med Loke, eller? Komplicerat det där haha. Det bjöds på fika även där.

Tillbaka till morfar & Lola för middag och ännu mer konversering, och sedan en liten titt i gamla fotoalbum. Ni som tycker att jag är lik min mamma nu, ni skulle bara veta hur lik jag var henne när hon var mindre! På vissa foton hade man kunnat tro att det var jag haha. Riktigt läskigt att se. Båda två hade även lite inslag av Tjorven också när vi var mindre. xD
Hemfärd efter det och sen har det inte hänt så mycket mer.

1. Jag vill också skaffa barn. Trots förlossningshistorierna och sånt man fick höra idag, så visst jävlar vill jag också ha ett barn nån gång i framtiden. Jag vill ju adoptera också, för som River säger; "Det är omoraliskt att skaffa barn.", men ändå. Tur att jag inte behöver bestämma nånting nu i alla fall.
2. Spädbarn luktar otroligt gott! Dom har en speciell doft och jag älskar den.
3. Det är kul att lyssna på när äldre pratar om minnen från när dom var mindre. "Ja, det var ju krigstider också. Om jag bara hade haft bättre minne hade jag kunnat skriva en roman om det som hänt i mitt liv!"
Flera gånger kom jag att tänka på Axel Båt, för morfar & Lola tappade också vissa ord när dom pratade. xD "Byggde?!"

Nu är det sängen som väntar, bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0