- ÄLSKADE LILLA SOTIS <3

Jag är lite för medveten om att min älskade lilla Sotis-bubbe snart kommer att försvinna.
Så fort jag kommer att tänka på det så sticks det i näsan, bränns i ögonlocken - och kort därefter börjar tårarna att rinna över.

Det sägs ju att hunden är människans bästa vän. I disagree. Ingenting kan jämföra sig med en katt. Deras gosighet, ljudet av när dom spinner, deras lukt,  deras olika personligheter - allting helt enkelt.
Sotis är expert på att känna när någon i familjen är sjuk eller inte mår bra - han är där direkt och bara finns där. Ska kela med en, och på något sätt visa att han bryr sig. Har man t.ex. ont i magen, så visst är han där och ska ligga, och inom kort försvinner smärtan bara för värmen han utsrålar när han ligger där.

Jag kommer sakna Perfektion. Hans korta temperament, hans gudomligt mjuka päls och den perfekt yviga svansen, hans stora fina gula ögon, tryggheten när han ligger i min säng och sover, hans gosighet, ljudet av när just han spinner, hans närhet, just hans speciella lukt, hans klumpighet, att han är kittlig - allting.

Sotis är väldigt gammal, han ska fylla hela 17 år nu i sommar. Han är sjukligt mager och ska jämt ha mat - men det är nästan så att han går ner i vikt snarare än går upp ju mer mat vi ger honom. Och häromdagen fick han en böld/utväxt -där bak- som verkar göra riktigt ont. Igår började han även att kissa inomhus på påsar och gardiner, vilket också är ett tecken på ålderdom och att det börjar närma sig.

Mamma sa igår att om vi märker att han börjar lida av det så ska vi åka till veterinären och låta honom somna in.

Tårarna rinner som bara den och jag tycker att det här är sjukligt jobbigt. Fysatan.
För att inte tala om oron jag känner för min "morfar"...

Kommentarer
Postat av: Jen

I agree! katter ar otroliga.

Omojligt att beskriva den karlek man far.



Och forstar hur dt ar att forlora en, nagon som man vaxt upp med & som man alltid vill ska finnas hur gammal man sjalv an ar.



Men som sagt, samma sak var vi tvunga att gora med Isis, hon fick cancer i levern eller likande & blev bara magrare for var dag.

Vi stog itne ut med tanken att hon skulle do en smartsam dod efter allt hon faktikst varit med om. med oss.

Tyvarr var vi i Colombia nar hon dog, men grannen som tog hand om henne sa att hon tog snabbt & smartfritt.



LOVE<3

2009-05-17 @ 23:18:13
URL: http://romanze.blogg.se/
Postat av: Anna

Precis! <3 Det går inte att beskriva.



Fan vad jobbigt :/

Men man vill ju inte heller att dom ska lida av det, då är man ju bara egoistisk som låter dom vara kvar i livet och hålla dom kvar för att man själv inte klarar av saknaden och smärtan, bara för att man inte klarar av att säga hej då.

Fysatan vad jag är rädd inför när den dan ska ske... D:



Puss! <3 :***

2009-05-18 @ 01:24:47
URL: http://akatalektisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0