- TVÅNGSHANDLINGAR

Hur förklarar man sina tvångshandlingar för någon, när man själv inte förstår dom..? ><

En av mina jobbigaste tvångshandlingar är när jag ska kolla på tv eller film, någonting som har undertexter helt enkelt. Jag tänker mig att det ska vara jämnt på båda textraderna och att dom ska ta upp lika mycket plats båda två.
Som exemplet på bilden; jag tänker mig att jag "klipper ut" det som är överflödigt, alltså den mängd med ord som verkar passa in på underraden så att båda raderna blir lika stora. Måste samtidigt tänka att det som redan står där måste flyttas åt sidan för att det från den övre raden ska få plats bredvid det som redan står - och sedan är det på ett ungefär lika mycket på varje rad. Är det bara en rad med ord så tänker jag att jag delar den på hälften så att det bildar två rader.
Såhär är det alltså varje gång jag kollar på tv. Varenda gång. Och jag har ingen aning om hur jag ska få det att försvinna, det har varit såhär i några år nu. Ibland så kan jag inte ens koncentrera mig på det jag kollar på för att jag alltid måste tänka på det där. Det är otroligt irriterande, och it makes no sense.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0