- "GRATTIS!"

"Hoppas din födelsedag blir som du... fantastisk!!! Njut av dagen!
Grattis på 17-årsdagen önskar Farmor, Farfar & Pappa.

Du har pengar på ditt konto så du kan köpa dig något smycke el. liknande. Vi vet ju inte vad du tycker om."


Nej damn right att ni inte vet vad jag tycker om, ärligt talat så vet ni ingenting om mig. Kanske svårt att veta nåt om mig när ni totalt ignorerar mig, som att ni inte ens hade ett barnbarn/dotter. Jag får ungefär två samtal per år av er, ett vid jul och ett när jag fyller år. Har jag tur så får jag ett Gott nytt år!-sms eller ett Grattis på namnsdagen-sms. Men det blir aldrig mer än så. Jag får aldrig nån inbjudan om att jag eller Nicklas ska hälsa på er, eller att ni känner att ni vill komma ner till Stockholm bara för att hälsa på, se hur jag bor, vad jag umgås med för några, vart jag har gått/går i skolan, ingenting.
Det är en ihela min vänskapskrets som har träffat min pappa, Emelie. Och i vilken årskurs gick jag då i? Ettan, tvåan där nånstans?
Jag har tappat räkningen på hur länge sen det var sen sist jag träffade min pappa. Det kanske var 4-5 år sen eller nåt, jag kommer inte ihåg.
Jag tycker att det är helt jävla sjukt. Hur svårt kan det bara vara för han att lyfta på telefonen lite random nån gång så där och bara fråga hur jag mår? Uppenbarligen väldigt svårt.
Ni undrar nu säkert varför jag då aldrig hör av mig till honom? Well, av den mycket enkla anledningen att jag anser att det är hans ansvar att göra det, för av oss två är det han som är den vuxna. Han är anledningen till att jag står på denna jord, hur kan han bara ignorera mig efter det?
Jag förstår bara inte! Är det jag som gjort något fel...?

Jag vet heller ingenting om dom. Jag vet inte vilket datum någon av dom fyller år. Jag vet inte vad min pappa jobbar med, eller sysslar med på fritiden. Jag vet inte om han han har träffat någon ny alls sen han flyttade upp till Gällivare. Jag kommer inte ihåg vad han har för klädstil, parfym, lukt över huvud taget. Jag kommer inte ihåg min pappas lukt.

FUCK OFF!!!ett1!





Time has been replaced by a countdown; 23 dagar kvar.....


Kommentarer
Postat av: Veronica

Det är såklart inte ditt fel, som du sa, det är ju hans ansar att hålla kontakten. Nu vill jag ju inte låta elak eller något, but you better off alone, without them! (:

2009-02-01 @ 00:05:02
URL: http://grandby.blogg.se/
Postat av: Emelie

Gumman, du vet vart jag finns <333

2009-02-01 @ 17:16:19
URL: http://lindholmaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0