- BLÖDIG

Usch, känner mig så sjukt nere just nu.

Det hela började väl med att min buss inte gick imorse pga "halka" så jag var tvungen att åka med Benny, och då kom jag till skolan 7.30 istället för 8.00. Kul. Iaf, då hade jag min första Svenska C lektion, och jag vet inte men jag känner mig inte pepp någonstans på det. Jag valde kursen för att utmana mig själv men nu så vet jag inte om jag kan det.
Lektionen följdes av franska som gick hyfsat bra och sen hade jag svenska b då jag inte presterade någonting.
Efter den lektionen så slutade jag, 11.55, men det blev till att sitta kvar i skolan till ~15.20 för att plugga biologi för att vi har ett förbannat prov om evolution imorgon, känner mig inte pepp på det heller. Ingenting som jag försöker plugga in fastnar, ingenting! IG på ytterligare ett prov, oj vad jag längtar. Börjar kind of bli som en vana nu.
Och så den förbannade bussresan hem... Har jag någonsin uttryckt mitt verkliga jävla hat mot SL?!
Bussen svängde inte in i Gladö, men busschauffören hade tydligen sagt till att den inte skulle göra det i högtalaren, något som jag inte hörde eftersom hans svenska var så sjukt jävla cpdålig så man inte kunde urskilja vad han sa. Så jag fick gå av vid nästa station och gå hela vägen tillbaka i DIKET för att jag gick vid den stora vägen och det direkt inte finns någon trottoar. Det var blött i diket. Det horsnöade som fan. Bil som åker på väg + mucho slask på vägen + jag som går bredvid vägen -----> jag blev väldigt blöt. Sådär som man bara ser i filmer när bilar åker i vattenpölar och den helt oskyldiga personen på trottoaren får allting på sig. Jag fucking hatar SL! Det är aldrig någonsin någonting som funkar över huvud taget!
Som i lördags när jag åkte till Emelie. Bussen från Gladö till centrum var 25 min försenad, vilket resulterade i att jag missade bussen som jag skulle ta från centrum till Hallunda, så jag fick vänta i ytterligare 20 min.

Helst av allt skulle jag egentligen bara vilja hoppa av gymnasiet. Allting känns så jävla ovärt just nu. Men vad ska jag göra istället liksom? Jag tjänar ju ingenting på det. Blir till att stå ut i 1½ år, hurra!



Time has been replaced by a countdown; 34 dagar kvar.
Inte ens det känns lockande för tillfället... :/

Kommentarer
Postat av: Emelie

Gumman, tiden du har kvar i skolan går fort, fortare än du tror. Tro mig. Jag kan knapp tro att jag tar studenten i sommar för att nyss så kände jag så som du känner just nu. Och det där med SL, ring och klaga! Det skulle jag ha gjort, och så låter du som en 90 åring! Och bara spyr galla över dom. Du vet vart jag finns, jag älskar dig <3

2009-01-21 @ 02:44:06
URL: http://lindholmaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0