- IKEA

Idag var jag & Mamma på Ikea i Kungens Kurva och handlade lite saker till mitt rum! :D
Det inhandlades en tvättkorg, olika slags lådor för förvaring, en papperskorg, en skitcool kaktus xD (jag ville ha en vanlig blomma men mamma påpekade att den bara skulle dö i mitt mörka rum och av min dåliga skötsel -.-), samt en massa galgar som är likadana. De galgar som jag har nu är olika allihopa! Dom är av trä, i vit plast, i svart plast, genomskinliga osv osv. Tror inte att nån kommer kolla så ingående i min garderob men det känns bättre nu i alla fall. xD
Försökte även hitta en liten sån där hänglampa att ha i mitt fönster men utbudet på det var inte det största.
Och vad frustrerad man kan bli på vissa människor! Varje gång när man kommer till ett nytt plan så finns det pilar på golvet som visar åt vilket håll man ska gå, medsols, ändå så går folk motsols och var i vägen fär andra hela tiden. -_-
Det här Ikea't är även det enda som är runt och det som är störst, i hela världen! O: Man hade ju kunnat tro att det största hade legat i USA eller nåt, bara för att det är USA, men icke.

Det blev lite bråttom hem sen för att vi skulle hinna kolla på hockeyn mellan Sverige och Finland, så jag missade lite av första perioden. Men det gjorde ingenting för det stod ändå 0-0 då. Matchen slutade med 4-0 till Sverige, så Sverige vann den här lilla turneringen! :D Det var även den tredje matchen som dom vann i rad. ^^

Igår kväll hade jag gått igenom alla verb i glosboken! :D Så jag har kunnat alla en gång i alla fall haha, men nu måste jag repetera som satan. Och ta tag i dom där glosorna.
Shit, måste hitta tre av mina favoritdikter också, det hade jag glömt! Jag har inte ens en favoritdikt så det lär bli en utmaning. :P
Någon som har en fin liten dikt på svenska som ni känner att ni vill dela med er av?

Ciao!



Time has been replaced by a countdown; 15 dagar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0