- "SLÄKTSKAP"

Varning! Rant-inlägg. Sluta läs nu om du vill slippa läsa om mina bekymmer.

Somnade på fel sida, vaknade på fel sida. På grund utav ett sms från min 'pappa'. Vet inte ens om jag vill kalla honom det längre. Som jag skrev förut så fick jag pengar av honom (och farmor & farfar) i julklapp, och varje jul förväntas jag och Nicklas ringa och säga hur tacksamma vi är, något jag inte alls hade lust med i år. Så jag sköt upp det. Fick då ett sms igår kväll där det står nåt i stil med "Duger det inte att ringa eller sms:a ett tack för julklappen? Bara undrar. MVH farsan."

Vad förväntar han sig egentligen? Vi två har ingen relation. Vi hörs inte mer än två gånger per år - när jag fyller år och när det är jul. Det är ju svårt för mig att veta om han ens vill ha nånting med mig att göra över huvud taget. Han ringer inte. Han sms:ar inte. Han gör ingenting. Han verkar ju inte vilja träffa mig heller. Kommer ärligt talat inte ihåg sist jag träffade honom.

Jag ignorerade det och svarade ändå snällt och bra tillbaka att det hade slipped my mind att ringa/sms:a, och tackade för pengarna. Imorse hade jag fått ett svar - "ok".

Vad fan blir han så irriterad för? Föväntar han att jag ska bli jätteglad och säga tack så hemskt mycket och att jag älskar honom villkorslöst? Helt ärligt hade det inte spelat nån roll om jag hade fått pengarna eller inte, nu känner jag att jag inte ens vill ha nånting med dom att göra. Jag vill inte förknippa pengarna, och det jag spenderar det på, med "pappa"...

Jävla ångest.

Kommentarer
Postat av: Jen

Jag vet hur det är ... <3

2009-12-27 @ 13:35:31
URL: http://romanze.blogg.se/
Postat av: nathalieh

fin blogg.

haft en bra helg? kram

2009-12-28 @ 11:52:25
URL: http://sofianathalieh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0