- NJA, DET GICK VÄL INTE SÅ BRA DET HÄR?

Okej, så bloggpausen kanske inte är så aktuell trots allt. Så fort jag "inte skulle" blogga så blev man ju såklart sugen. Kändes så konstigt att bara lägga det åt sidan efter att ha hållit på, nästan konstant, sen våren 2008.

Jag är fortfarande inte helt mig själv igen, men det känns som att det går åt rätt håll åtminstone. Ska försöka bespara er mina små rants men det är så otroligt skönt att skriva av sig här ibland. Det är ju trots allt min blogg...

Anywho, jag hade en jätteskum dröm inatt! Drömde att det äntligen var dags för mig att åka iväg som au pair, men för att ta mig till Irland så var jag tvungen att åka båt. Eh. Jag kom fram i alla fall och då stod min familj och väntade på mig, alltså min riktiga familj. Dom skulle hjälpa mig att hitta i Dublin. Efter många om och men kom vi fram till familjens bostad och jag var så nervös så att jag hade ont i magen! Ville bara springa där ifrån. Vi blir inbjudna i alla fall och vad märker jag då tror ni? Det var en svensk familj, haha! Jag fick ett vredesutbrott och bah "vad fan ska jag lära mig av det här?", och så gick jag tillbaka till hamnen där jag mötte Sofia, hennes lillasyster och hennes familj som hon au pair:ar hos. Vi skulle gå på nån båt men då hamnar vi på nåt jävla camp med en massa småflickor som skulle vara här på språkresa, och vi mobbade dom för att dom bara skulle vara här i nån månad medans vi skulle vara här i ett år. Sen vaknade jag.

Men det fick mig att tänka. Tänk om det inte fungerar hos familjen jag ska bo hos? Tänk om vi inte kommer överens? Tänk om jag gör nåt fel så att barnet/barnen mår dåligt av det? Tänk om, tänk om, tänk om... Samtidigt som jag väldigt gärna vill åka iväg så är det otroligt skrämmande. Vet att jag kommer vara som en jävla mussla när jag kommer dit till en början. Vara blyg och tyst och ha ett skal runt om mig. Får hoppas att det släpper relativt snabbt.

Svammel svammel. Nu ska jag försöka vara lite produktiv, typ diska, tvätta och städa lite här hemma. Tråkigt as hell men sånt måste också göras. Hörs nån gång! (:

Kommentarer
Postat av: nathalieh

fin blogg.

haft en bra onsdag? kram

2009-12-30 @ 21:09:10
URL: http://sofianathalieh.blogg.se/
Postat av: EMMELIST

vad roligt att du vill vara med och tävla :D



bra sista dag på året?

2009-12-31 @ 16:31:10
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0