- ICH HABE INTERNET IGEN!

Yay! Nu ska uppdateringen förhoppningsvis flyta på igen, i alla fall tills på söndag (då jag åker till mormor & Lasse och stannar i en vecka). Men de har både dator och internet så det lär bli lite små, sporadiska uppdateringar runt jul.

Vad har hänt i helgen då? Jo, vi har bakat lussebullar med mandelmassa, lussekatter, pepparkakor, gjort ett eget pepparkakshus och haft ett litet julbord här hemma.*
Under tiden får ni nöja er med ett par mobilbilder på pepparkakshuset bara, jag hittar inte sladden till kameran.

Precis ihopsatt, innan utsmyckningen


Färdigt! Det var ett jäkla pillergöra med alla silverkulor haha, men fint blev det! (:



Det var inte riktigt meningen att det skulle bli så rosa, men jag gillart. Inte så svårt att sätta ihop heller, allting passade ihop mer eller mindre perfekt (:
När jag kan sitta lite längre vid datorn kommer det ett par bilder till och receptet på pepparkaksdegen, som för övrigt var gudomligt god. Jag åt mer än vad jag bakade tror jag hehe.

*Vi i familjen + Malins kompis + Bennys två bröder (+ en maaassa mat.)
- Vilken är eran favoriträtt på julbordet?
Jag klarar mig inte utan sylta, rödbetssallad och vanlig potatis. Skulle bara kunna äta det tror jag, det är så otroligt gott! Jag är som ett barn när det gäller julmaten. Jag äter varken sill, gravad lax eller Jansson's frestelse, blä för ansjovis. Tur att det finns mycket att välja bland i alla fall (:

Osammanhängande var ordet. Nåja, nu ska jag läsa lite bloggar, läsa tyskan och sen väntar sängen. Återstår att se om jag kommer till skolan imorgon, men meteorologerna har haft fel förut.

Chao!




Time has been replaced by a countdown; 90/260 days left to go.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0