- GOD JUL!

Tänkte bara passa på att önska er en god jul innan jag glömmer bort det! (: Hur har eran julafton varit? Vad har ni fått i julklapp? Här har vi samma rutin/tradition som alltid;

Morgon - alla har gått upp, vi sitter samlade och äter risgrynsgröt som vi gjort själva kvällen innan och mackor med julskinka på.

Förmiddag - lite slappetid, kanske slår in de sista julklapparna om man inte har gjort det ännu, åker till affären och handlar de sista småsakerna som man glömt osv.

Mitt på dagen - all julmat lagas och runt 13-14tiden äter vi julbord.

Klockan 15 - Kalle Anka!

Efter Kalle Anka - julklapparna delas ut av barnen, sen går det runt i en cirkel då alla öppnar ett varsitt paket i taget och man säger från vem/vilka det var och vad man fick.

Kvällen - möjligtvis äter man lite rester från julbordet om man orkar, och sen "lekar/pillar" man med sina julklappar.

Nu har jag redan glömt allt allt jag fick i julklapp men jag kan skriva det jag kommer ihåg:

Mormor & Lasse: presentkort på Guldfynd (500kr), halsband+örhängen+ring, raggsockor, Kuddboken, handdukar som min gammelmormor har vävt själv, grytlapp, spa-salt, pyjamas, garn, pussel
Mamma: muffinsbok, ett litet spa-kit, 300kr till nån ansiktsbehandling eller massage eller dylikt, strumpor
Benny: en väckarklocka (sån där som börjar lysa när det blir ljust ute), presentkort på SF (300kr)
Villy: Breaking Dawn, en drink- och tilltuggsbok, två jättefina Irish Coffee-glas
Nicklas: en plånbok
Malin: en klocka, armband+örhängen, chokladklubba
Viktor: en jättemysig filt med zebra-mönster
Pappa: 1500kr
Farmor & farfar: 500kr

Det var väl på ett ungefär allt, lite småsaker som jag inte kommer ihåg. Över lag så är jag helnöjd men jag hoppades på att få en annan sak av mamma, men man kan ju inte få allt ^^ Pengarna jag fick kommer först och främst till att betala vandrarhemmet och sen till fickpengar. Vill ha så mycket fickpengar med mig som möjligt, tycker det är så sjukt trist när man måste snåla som bara den när man är utomlands och måste få varendaste litet öre att räcka. Roligare att kunna köpa och äta "var man vill", utan att gå till överdrift.

Nu ska jag gå och vara social igen, hörs nog imorgon igen. God jul återigen!

Kommentarer
Postat av: R

jäklar vad många roliga presenter du fick! :D



jag fick mest pengar (yyy) men jag måste lägga dem på typ flyttbil och kurslitteratur ò_ó

hur hårt suger inte det?! :P



men jag fick också en del trevliga saker; bl.a. smink från Lancôme. jag skulle aldrig själv lägga så mycket pengar på smink men det är så nice med kvalitetssaker :D

2009-12-24 @ 20:53:43
Postat av: Anna

Ja, jag brukar inte få så många så det var kul ^^ Malin fick (som alltid) mest -.-



Det suger ganska hårt du haha! Men du har du ju i alla fall lite av det betalt ^^ Och så fyller du ju år snart också och lär få mer pengar/trevliga saker (:

2009-12-25 @ 14:44:45
URL: http://akatalektisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0