- MYSIG DAG

Dagen spenderades med ingen mindre än Ellie! :D Hon fyllde år i söndags men på grund av målning av huset så träffades vi idag istället. Eftersom jag inte hade köpt nån present till henne ännu och inte hade nån aning om vad hon ville ha så gav jag henne lite alternativ (eftersom hon själv inte kom på nånting) såsom att gå på bio, ut och käka mat, nånting i klädesväg, pengar eller en massa mat, typ konserver och en massa nudlar (hon flyttar till Karlskrona för att plugga om 10 dar den jäveln!), men vi kom fram till att vi skulle gå ut och käka nånstans (: Vi åkte in till stan för att leta efter kinarestauranger med buffé, och hittade en på Sveavägen nånstans som både hade asiatisk buffé, sushibuffé och mongolisk buffé samlat i ett.
Men tänkte jag, jag måste ta ut pengar först. Jakten efter en bankomat började, och vi hittade en relativt snabbt.
Väl framme så stoppar jag in kortet, som vanligt, slår koden, som vanligt, trycker in beloppet, som vanligt, ber om minneslapp, som vanligt - men vad händer då tror ni? Bankomaten tog mitt kort, haha! Något panikartat så ringer jag mamma (för själva banken var såklart stängd) och hon idiotförklarar mig totalt och säger att jag måste använda mitt nya kort som jag har beställt sen jag fyllde 18 - som ligger och väntar på att hämtas ut på IcaKvarnen i Huddinge >< Suck.
Vi trodde att vi skulle bli utan mat då haha, för båda hade ringt hem och sagt att vi inte skulle ha nån mat, såklart, men då kommer Ellie på den brillianta idén att gå till Nordea som ligger inne på Centralen och ta ut pengar, den enda banken som har öppet till klockan 20-nånting. Och sen kunde vi äntligen åka tillbaka och äta (: Fick seriöst panik när bankomaten åt upp mitt kort D: Men men, är man klantig så är man!

Trött_flicka_91


Ellie (: Ja, det var varmt som satan där inne!


Ellie med etferrätten x) Knappt man fick ner den, vi var helt proppmätta!


I väntan på bussen/tåget i Huddinge igen. Vi satt vid ett bord och skulle fota oss tillsammans, men det gick inge vidare bra hehe ;)


Nu gick det bättre (: Men vi ser förjävliga ut haha!



Säga vad man vill om Ellie, hon kan ha sina stunder, men hon är min absolut bästa vän. Så länge vi inte är tvingade till att vara med varandra (som Irland 5 dagar i sträck eller när mamma & Phia planerar utan vår vetskap) så funkar vi ruskigt bra ihop. Min lilla Elliepellie, eller Uno som hon också kallas :*
Jag kommer sakna dig nåt så grymt mycket när du är i Karlskrona! Vi kommer att kunna ses, men inte mycket inte. Och tänk sen när jag är på Irland i ett år, vi kommer nog knappt träffas alls! När jag väl kommer hem till Sthlm, så är väl du säkerligen i Karlskrona, och tvärtom. Kommer bli jobbigt, men jag vet att du alltid kommer finnas där.

Jag älskar dig <3



Time has been replaced by a countdown; 386 days left to go.

Kommentarer
Postat av: R

oh, nu började jag sakna irland >< :P

2009-08-11 @ 23:06:08
Postat av: Anna

Jaså? :P

Jag fick huuuuge cravings efter en frapp idag >< Åh, det hade vart så himla gott!

2009-08-11 @ 23:32:15
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: R

jag är ledsen att jag inte kommenterar ditt senaste inlägg men jag har inget att komma med. förlåt.



appropå frapp

jag drömde om oss på irland inatt. det var inte helt lyckat. du hade blivit portad från alla starbucks så du bad mig köpa frapps. tyvärr gick inte det för efter att du blivit portad hade du gjort en mask av mitt ansikte och gått runt och blivit portad med den också. så jag var också portad. jag var inte road.

XD



dagens från LJ:

"Do you believe everything has a scientific explanation?"



2009-08-12 @ 14:49:26
Postat av: Anna

Förlåt för vadå?



Hahaha omg! xD Varför hade jag blivit portad rån första börja då, haha? :P

2009-08-13 @ 10:24:48
URL: http://akatalektisk.blogg.se/
Postat av: R

för att jag inte hade något bra att säga som kunde få dig att må lite bättre/bli lite gladare :(



det framgick faktsikt inte men man kan väl tänka sig att du typ kastade dig in första dagen, tacklade alla i kön, flög över bänken och dök ner i frappmaskinen?

känns inte helt otroligt ;)



DAGENS LJ:

"What's on your perfect playlist for a cross-country road trip?"

2009-08-13 @ 13:13:45
Postat av: Anna

Jaha ja, inte så troligt att du skulle lyckas med det heller... Inte för att jag vill må dåligt, men du fattar.



Haha nej eller hur, jag kan se det framför mig ;)

2009-08-13 @ 18:58:56
URL: http://akatalektisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0