- MOGNADEN ÄR PÅ TOPP, ELLER?

Ibland blir jag riktigt förbannad på min bror. När ska han växa upp egentligen? När ska han börja ta ansvar? När ska han visa att han är 20 år, nästan 2½ år äldre än mig?
Idag fick jag och Nicklas i uppdrag att städa här hemma av mamma, då både hon, Benny och Villy jobbar om dagarna, och jag och Nicklas är ensamma hemma. Plocka undan allting och lägga sakerna på sin rätta plats. Göra rent inne på toaletten. Ta hand om disken. Dammsuga och torka golv. Starta ett par tvättmaskiner. Enkla saker.

Kan ni gissa hur mycket Nicklas hjälpte mig? Ingenting.

Och precis när jag ska sätta igång med att dammsuga, ja då så ska han precis ringa ett viktigt telefonsamtal, och hotar med att slänga min telefon i golvet (ha sönder den alltså) om jag startar dammsugaren. Bara för att han ska prata i telefon just då.

Väx upp för fan. Lat och bortskämd är vad han är. Han köper inte ens sina egna kläder.
Jag skäms...


Jag har ingenting emot att hjälpa till här hemma, det är inte det. Men istället för att hjälpas åt och bli klar fortare, så tar det dubbelt så lång tid för mig att bli klar. Istället för att 'bara' städa i 1½-2 timmar så tog det mig 3-4 timmar att städa hela nedervåningen...



Time has been replaced by a countdown; 390 days left to go.

Kommentarer
Postat av: Anonym

387

2009-08-10 @ 20:13:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0