- FAN

Min dator går inte alls att starta nu. Fan fan fan. Jag som trodde att den skulle hålla i sig ett tag till så att jag slapp köpa en ny det första jag gör.

Pratade även med mamma om körkort och så, och det kostar tydligen minst typ 8 000-10 000 kr(!). What the fuck, hur ska jag ha råd med det? Jag kommer ju inte kunna spara ihop några pengar alls till Irland, speciellt inte om jag måste köpa en ny dator. Systemkameran är bara att glömma nu. Ett helgjobb hade ju inte suttit helt fel.

Tur att jag hann föra över alla saker från datorn till den externa hårddisken i alla fall...

Kommentarer
Postat av: R

ah, shit vilken tur att du förde över allt :)



men skit i körkortet då, det var ju ändå ganska många som inte krävde det :)

dessutom får du ju 1000kr/vecka när du kommer dit så du behöver ju inte spara ihop mer än kanske 3000 så du har till flyget!



...fokusera på en ny dator tycker jag :)

2009-08-30 @ 13:02:07
Postat av: A

Men körkort är ju ändå "bra" att ha, tänk vad bekvämt det kommer vara haha, och det blir ju fler familjer att välja mellan om jag har det. Tänk om jag hittar den perfekta familjen men inte kan jobba där bara för att jag inte har körkort...? Och ju längre man skjuter upp det ju svårare blir det att ta det. Jag får ju ändå extra pengar nu från underhållsbidraget, och om jag kör privat med Benny eller nån så behöver jag inte lägga så mycket pengar på körlektioner. Jag får kolla upp lite bättre vad det kostar och satsa på privatlektioner helt enkelt. (:



Dator blir det asap! Har ju lite pengar kvar från det jag fick i present, + att mamma, Nicklas & Villy är skyldig mig pengar -.-

2009-08-30 @ 18:13:23
Postat av: R

jaha okej, ja, har du råd med båda är det ju GREAT... det viktigaste jag ville få fram är att du kommer typ 4000kr/månad av familjen och du har inga utgifter annat än typ shopping och frapps så du behöver nog inte oroa dig för pengar till irland :)

2009-08-30 @ 18:56:16
Postat av: R

betyder det här att du typ aldrig kommer uppdatera

:(

:'(

:/

2009-08-30 @ 21:23:51
Postat av: Anna

Precis (: Men det vore ändå skönt att ha lite pengar "bara för att", ifall jag skulle behöva i nödfall eller nåt. Men jag ska ju försöka sommarjobba innan också, bara jag får tag i ett jobb (: Påminn mig att vara ute i god tid!



Jodå! :D Just nu så funkar datorn igen <3 Skulle testa att starta den bara för att, och så funkade det! Tror dock inte att den kommer bli så långlivad, men jag kanske kan skjuta upp datorköpet lite i alla fall. Annars kan jag uppdatera i skolan, på mammas & Bennys dator, eller Villys dator haha, så don't worry ^^

2009-08-30 @ 23:19:36
URL: http://akatalektisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0