- BRYSSELKEX

Jag lyckades somna om imorse! Strax efter sju nånting, men jag vaknade vid nio igen.
Vid elva så gick jag & Villy iväg till en granne här i närheten som behövde hjälp med att möblera om. Typ sex stycken bokhyllor som skulle ner en våning, via en hörntrappa. Ni kan nog gissa hur det gick haha! Och alla hyllor skulle ju tömmas på saker innan också, och det var ju en hel del. Mestadels böcker. Såg att Mai-Brit, som vi var hos alltså, hade alla Sagan om Isfolket-böckerna! :D Snacka om att jag blev glad. Så nu ska jag kolla upp vilka det är jag saknar och låna dom så att jag kan läsa hela serien nån gång. Sisådär 47 böcker med ~250 sidor var. xD

Var också duktig och följde med mamma och några till ut på en låååång promenad. Vi gick till Balingsnäs och tillbaka, så det var nästan en mil. Hade sällskap av Jethro Tull med Heavy horses på vägen, mycket uppskattat. Ä-l-s-k-a-r den låten! *_*

Har bakat massa kakor idag också. Tanken var att jag skulle baka bullar egentligen men jag hade ingen ork till det. Bakade Brysselkex. :D Älskade dom när jag var mindre. Det är vanlig mördeg bara som man gör rullar av, och sedan rullar i socker färgat med karamellfärg och sen är det bara att dela den i bitar och slänga in i ugnen.



Googlebild.
Såna! Fast jag hade blå karamellfärg, och jag mojsade på socker över hela kakan haha. Dom ser nästan lite giftiga ut. xD Goda och många blev dom.

Nu på kvällskvisten så har jag kollat på film med Villy. Ovanligt? Get Smart blev det, sjukt rolig. 8D

Ska kolla igenom lite bloggar nu och sen är det sängen som väntar. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0