- FAXAR

"Okej, här har jag gått i min egen enfald och trott att faxar tillhör en utdöd ras. Men så var det tydligen inte, för på mitt sommarjobb, ja där ingick det plötsligt i min arbetsuppgift att jag skulle faxa (!) nåt till något baltland.

Och jag faxade (!) som jag aldrig har faxat förr!!!!!!
(Vilket jag iofs inte har gjort)

Fast faxjäveln, som tydligen var på ett väldigt rebelliskt humör, faxade till familjen Lövgren istället för nåt baltland. Och familjen Lövgren i sin tur, ja dom levde tydligen i nutiden för dom hade ingen fax, så dom svarade som vanligt i telefonen istället. Och när dom gjort det, ja då började faxjäveln utstöta mycket högljudda pip- och skrikljud åt familjen Lövgren. Det hela var mycket generade för mig.

Familjen Lövgren blev, fullt förståeligt, allmänt förvirrade av detta och började följaktligen ropa "hallå" och "vem är det?" i sin telefonlur. Fast min fax tog ingen notis om detta utan fortsatte yttra sina mycket höga och olämpliga ljud. Och då från ingenstans uppstod det plötsligt en tävling mellan faxjävlen och familjen Lövgren om vem som kunde utstöta dom högsta ljuden. Faxen körde på med sina pipljud medans familjen Lövgren försökte kontra med deras förvirrade rop. Denna tävling pågick i ungefär 5 sekunder, sen gav familjen Lövgren upp och la helt sonika på telefonluren. Faxjäveln stod där som en ensam vinnare, och man såg att han var mycket stolt över det. Och jag måste medge att hans vinst var överlägsen, familjen Lövgren hade aldrig en chans.

Andra och tredje gången jag faxade (!) till nåt baltland (faxen till familjen Lövgren) ja då kunde man börja ursklija en viss irritation hos familjen Lövgren.

Sen när jag den femte gången faxade (!) till nåt baltland och faxjävlen som vanligt faxade till familjen Lövgren istället, ja då började familjen Lövgren tröttna på det hela och dom sa något ytterst oförskämt till faxen!

Min fax tog lite illa upp av det och när jag stod där med en oförskämd och olydig fax och en oförskämd och oförstående familjen Lövgren, ja då slog det mig. Jag är förmodligen den enda på vår jord som är sund och trevlig av mig. Resten är bara oförskämda och olydiga mot varandra. Då sket jag i att faxa (!) och gick tillbaka till min arbetsplats med vetskapen om att jag är en god människa."

/ WinterHeart @ QX

Kommentarer
Postat av: Lillevi

Hahahaha, det var längesedan jag skrattade så hysteriskt mycket. Kan förstå av det du skrev att du inte är någon vidare vän med den där faxen. Men roligt att läsa var det iaf. Må så gott gumman!

Kramar i massor

2009-04-06 @ 22:49:24
Postat av: Anna

Haha, nej men hej Lillevi! :D

Det var dock inte jag som var med om hela faxupplevelsen, det var nån som hade skrivit det på en hemsida som jag är medlem på. ^^

Kram!

2009-04-06 @ 23:08:47
URL: http://akatalektisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0