- THE EASTPAK ANTIDOTE TOUR 2008

.. där var jag & Bob igår, på Fryshuset/Arenan!
Köade från 11.30 nån gång (HELT onödigt, men det kan man ju aldrig veta...) och vi fick våra platser längst fram i mitten, as always haha!

Spelningarna var bra, dåliga, frusterande, varma och hmm.. trånga? Väldigt ont om plats i alla fall, men det är de orden som beskriver bäst tror jag.
Aldrig någonsin har jag blivit så här mosad på en konsert! Jag är så himla mörbultad så det finns inte. Jag har inte ens kunnat ha på mig en bh för att det gör så förbannat ont. >< Men ja, det var väl värt det I guess.

Band nr 1; Time again. Typ ett helt galet punkband som skrek så mycket när dom sjöng att man inte ens hörde vad dom sjöng, förutom i vissa refränger. Jag lovar, jag hade inte ens kunnat urskillt om det var engelska eller tjeckiska hahaha. Ett + var att sångaren tog av sig tröjan, och damn vad snygg mage han hade. *_*
Band nr 2; Skin dred. Dom var väldigt... intressanta haha. Jag gillade dom faktiskt. En blandning mellan metal/rock och reggae. Låter helt skumt haha, men bra var det. Och sångaren pratade direkt till mig mohahahaha. ;D
Band nr 3; Street dogs. Ganska likt det första bandet, punk - och man hörde inte vad dom sjöng. Sångaren var överallt och ingenstans. Stod vid staketet vid "trappsteget" så att publiken kunde touch him all over höhö. Slutade med att han gjorde ett stagedive! Så komiskt att jag samma dag nämnde att jag ville att nån skulle göra det nån gång haha.
Band nr 4; Flogging Molly! Anledningen till att vi ens var där, och oh så bra dom var! Sånt jävla ös det var i publiken och som dom flertalet gånger berömde oss för. Tror att jag log igenom hela den spelningen för man blir så glad av deras musik. Och gladare blev jag för guess what? Jag fick en trumpinne! Och efter att spelningen var slut kom dom i bandet ner framför staketet och pratade, kramade och skakade hand med dom i första raden - lycka!

Köpte en jättefräsig Flogging Molly-tröja efteråt. En grön ganska tjock ring med två mindre vita ringar runt om, och i det gröna står det Flogging Molly. I mitten av cirklarna är det en vit fyrklöver med två gröna ormar på, påminner lite om Slytherins symbol i Harry Potter. Och hela trycket påminner lite om Starbuckssymbolen. :D

NERE PÅ TVÅSIFFRIGT NU OCKSÅ FFS, 99 DAGAR KVAR! Eller damn it, det hann slå över till 98 dagar för nu är klockan 00.01. xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0