- HOITY-TOITY

Överlägsen, dryg, yr, uppsluppen, tanklös. Adjektiv.
Vad nu, vad sjutton, ojojoj. Interjektion.

Jaaa, precis. Skulle kolla hur man sa dryg på engelska och hittade den där fräsiga översättningen, hoity-toity (ojojoj)! xD
I aaaaaalla fall, tänkte dra till med en lite tidigare blogg idag än vanligt, för nu ska jag 'blogga' varje dag för att hålla nedräkningen vid liv nu när det är nere på tvåsiffrigt, fast jag kanske bara skriver det jag brukar avsluta ett inlägg med.

What do say? Igår fick jag reda på vad jag fick på mitt tyskaprov. Läs- och hördelen - VG & skrivdelen - MVG. Score! Trodde faktiskt att det skulle vara tvärtom med det, men icke. Bättre att ha MVG på skrivdelen eftersom det oftast brukar vara svårare och det som man använder lite mer aktivt, så jag är nöjd med resultatet.
Efter skolan dårå när jag precis har kommit hem säger mamma; "Du har fått post, jag tror att du har vunnit igen. Det är ett stort vitt vaderat kuvert." Och oj så rätt hon hade, jag hade vunnit ännu en MTV-tävling! Fjärde i ordningen nu ;D SAW-filmerna I-IV + 2 biobiljetter, 1:a-piset var det dessutom. Jag & River snackade väldigt briefly om att vi skulle ha ett Saw-maraton och sen se den femte på bio, så vi får se hur det blir med det.

Idag efter skolan har jag sooooovit och pluggat en massa kemi, alltså - det är för mycket! Hur i helvete ska man komma ihåg allt det där?! Gaaah jag blir galen! + att vi fortfarande har saker att gå igenom imorrn som ska vara med på provet på torsdag. Helt galet. Ska i alla fall bli skönt nästa vecka då vi har projekt/temavecka = inga vanliga lektioner. Jobb och plugg kommer det fortfarande bli, but still. Ser fram emot det i alla fall.

Nu ska jag, surprise surprise, återgå till mitt kemiplugg. Yaaay!
Tschüss!


Time has been replaced by a countdown; 97 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: R

jag gillar faktiskt din blogg SKARPT lately!

lättsamma, intressanta inlägg som är långa fast man pallar ändå att läsa dem.

jättebra!

och jättebra jobb med kemin! men jag ska BÖNA OCH BE om att han flyttar fram provet!

2008-11-18 @ 21:06:44
URL: http://kvinnofasoner.blogg.se/
Postat av: A

Tack! :D :O Jag gör mitt bästa haha.

Du är nog inte den enda om den saken! Om vi pratar lite med de övriga små klasskamraterna så kanske alla kan böna och be om det?

2008-11-18 @ 21:19:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0