- CHAPTER ONE & TWO

1:
disguises, downtrodden, mingled (fury), racket, beak, Artefacts, tombs, smug, perched jauntily, beetles, luminous, parcel, Customs, sleek, vicious, scuttled, stealthily, ominous, sincerely, persuade

2:
wobbling, convict, layabout, tangle, groomed, Agriculture, peered intently, nosiest, law-abiding, squinting, runner-beans, vividly, whacked, shins, trodden, paw, smirked, withdrew, toed, ruddy, gloomily, amber eyes, reproachful, brood, waddling, plastered, jovially, saucer, wince, specks, promptly, curtly, glaring, shards, ruddy, expulsion, meringue, nosh, runty, wastrel, tablecloth, swig, scrounger, bulged, vast boy buoy, apoplectic, wriggled

Mjo, ord då från boken jag läser som jag inte kan x) (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban)
Hade tänkt lägga ut orden från varje kapitel som jag läser och jag förväntar mig hjälp nu!
Kanske svårt att bara översätta orden som dom är, kan skriva ut hela meningen med ordet i om det behövs.

Och btw, jag har huge cravings efter Coca Cola Light Oo Weird som fan...

Kommentarer
Postat av: Linda

ordbok? ;P

2008-05-07 @ 23:19:19
URL: http://bbaggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0