- I ONLY WANNA BE WITH YOU...

Fyfan för den här kvällen.
Allting började med ett sms från Bob (som ju är på Irland), nåt i stil med "På söndag ska jag på Oxygen festival och se Kasier Chiefs och kate Nash!" För er som har missat det - det är två av mina absoluta idoler! Ni anar inte min avundsjuka just då. Idén ploppa upp i huvet, ska jag fråga mamma om jag får åka? Är det möjligt att jag får gå? Sagt och gjort, jag drog in mamma på toaletten för att fråga henne. Hennes första reaktion var nej. Jag fortsatte att argumentera och så vidare, och så vidare. Jag lovar, jag i princip övertalade henne! Men sen kom det där "Du får prata med Benny". Ungefär då visste jag att jag inte skulle få åka. Men, jag var tvungen att fråga ändå. Och vad fick jag? Ett nej. Hans argument var att "jag måste fylla 18". Varför? "Du är kanske mera mogen/ansvarsfull då, och kan fatta beslut bättre."
WTF?! Tror han på allvar att jag över en natt blir vuxen bara för att jag fyller 18?! GET REAL! Åldern spelar ingen roll, vafan! Det handlar ju om mognad och ansvar och hur bra man klarar sig. Jag började gråta, gick upp och stängde in mig i mitt rum och vägrade att äta middag i strejk mot dom. Mest mamma då faktiskt. Stannade i rummet tills nyligen, då jag på riktigt trodde att jag började svälta. Alltså från klockan 18-00.30 så var jag i mitt rum utan att gå ut nån gång.

MEN, som man säger: hämnden är ljuv! Åååh hahahaha, hon skulle bara veta mina och Rivers planer!
Ni anar inte hur mycket jag längtar till den dagen, att få höra mammas uttryck i telefonen och faktiskt genomföra det som vi då planerat i över ett år.
Men jag ska också hämnas på dom lite då och då.

"Anna, kan du hämta Malin efter skolan? Anna, kan du passa Malin?" "Nej, jag tror inte att jag är riktigt mogen för att ta den ansvaret. Plocka ur diskmaskinen? Nej vem vet, det kanske sitter en liten irländare där inne som bara väntar på att få våldta mig. För riskabelt om jag får säga det själv."
Moget? Enligt dom så är jag ju tydligen inte det, så nej. Men det skiter jag i. Sommaren -09 kommer äga allt och alla!

Kommentarer
Postat av: Linda

hämd är fett kul, för en femåring ;)

men jag måste säga att jag diggar ditt sätt att 'jag-är-ju-enligt-dig-inte-mogen-hämnas' x)

2008-07-12 @ 17:31:05
URL: http://bbaggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0