- FRANSKA

Denna helgen har jag pluggat mycket franska, har ju två kursprov nästa vecka :/
I alla fall, när jag bläddrade i min franskabok så hittade jag några citat som jag tänkte dela med mig av x) Alla har hört dom förut, men vill skriva dom på franska i alla fall ^^

VOULOIR, C'EST POUVOIR
ATT VILJA ÄR ATT KUNNA

QUI VIVRA VERRA
DEN SOM LEVER FÅR SE

QUI NE RISQUE RIEN N'A RIEN
FRISKT VÅGAT ÄR HÄLFTEN VUNNET

COMME ON FAIT SON LIT ON SE COUCHE
SOM MAN BÄDDAR FÅR MAN LIGGA

L'ARGENT NE FAIT PAS LE BONHEUR
PENGAR GER INGEN LYCKA

LES PETITS RUISSEAUX FONT LES GRANDES RIVIÈRES
MÅNGA BÄCKAR SMÅ BLIR EN STOR Å

L'APPETIT VIENT EN MANGEANT
APTITEN VÄXER MEDAN MAN ÄTER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0